Międzynarodowy Festiwal Muzyki Adwentowej i Świątecznej

3 edycja świątecznej odsłony festiwalu Mundus Cantat odbędzie się w dniach 15-17 grudnia 2017. Na te kilka grudniowych dni zamienimy Sopot w magiczny świat kolęd i pastorałek z całego świata.

All we want for Christmas is you

Jeżeli tak jak my, co roku czekasz aż zaczniecie na próbach śpiewać kolędy (październik to prawie grudzień!), powiedz o naszym nowym festiwalu swojemu chórowi, wypełnij formularz rejestracyjny i przyjedź do nas, aby wziąć udział w serii pięknych, wypełnionych radosnym oczekiwaniem koncertach. Wesołe brzmienia różnorodnych pieśni świątecznych wykonywanych przez chóry z całego świata wypełnią wnętrza trójmiejskich kościołów oraz Plac Przyjaciół Sopotu, sprawiając że Sopocki Market Świąteczny stanie się jeszcze bardziej magiczny.

Konkurs z przeglądem

Fundacja MUNDUS CANTAT zaprasza na to wyjątkowe wydarzenie, odbywające się pod patronatem Miasta Sopot. Chóry mogą wziąć udział zarówno w przeglądzie kolęd (bez przesłuchań) jak i części konkursowej festiwalu z przesłuchaniami.

 

Szczegóły festiwalu

sobota – 16 grudnia, 2017

godz.10.00-12.00 Przesłuchania konkursowe

Sala Koncertowa PFK, Opera Leśna, ul. Moniuszki 12, Sopot

 

godz. 15.00 Ogłoszenie wyników wraz z Koncertem Finałowym

Sala Koncertowa PFK, Opera Leśna, ul. Moniuszki 12, Sopot

 

godz. 17.00 Koncert – Wigilia dla samotnych sopockich seniorów

Sala Posiedzeń UM Sopot,

Kiciński Chór Kameralny „Arsis”, Kicin

 

niedziela – 17 grudnia, 2017

 

godz. 17.00 Koncert „Zapal światło ponad nami”

Kościół Chrystusowy, ul Obrońców Westerplatte 21, Sopot

Koncert poświęcony pamięci Michaela Ray Dawidowa

 

Zespół klarnetowy Sopockiej Szkoły Muzycznej pod kierunkiem Dariusza Egielmana

Chór Sopockiej Szkoły Muzycznej I st pod kierunkiem Anny Barszcz

Chór Festiwalowy SSW MUNDUS CANTAT pod dyrekcją Beaty Wróblewskiej

 

W trakcie koncertu będą zbierane zabawki oraz słodycze dla potrzebujących dzieci

1.W festiwalu mogą brać udział tylko chóry amatorskie określając w karcie zgłoszenia wybraną kategorię konkursową.
2.Kategorie konkursowe:
A1: Chóry dziecięce do lat 12
A2: Chóry dziecięce do lat 16
B1: Chóry chłopięce (soprany, tenory) do lat 16
B2: Chóry chłopięco-męskie (soprany, alty, tenory, basy)
C1: Chóry młodzieżowe (soprany, alty) do 21 roku życia
C2: Chóry młodzieżowe (soprany, alty, tenory, basy) do 21 roku życia
D1: Chóry dorosłe (min. 25 śpiewaków)
D2: Chóry jednorodne (min. 25 śpiewaków)
E1: Zespoły wokalne (4 – 9 śpiewaków, mieszane, damskie, męskie, mikrofonów)
E2: Dorosłe chóry kameralne (9 – 24 śpiewaków, mieszane, damskie, męskie)
R: Chóry Seniorów
H: Chóry nie biorące udziału w konkurencji

Program konkursowy powinien składać się z pieśni adwentowych-sakralnych oraz pieśni świątecznych, kolęd i pastorałek. Utwory mogą być wykonywane zarówno a cappella jak I akompaniamentem instrumentalnym/instrument akompaniujący zapewnia chór we własnym zakresie/.
W poszczególnych kategoriach odstępstwo od wyznaczonego limitu wieku uczestnika nie może dotyczyć więcej niż 25 % chórzystów.

3.Jeden chór może uczestniczyć w kilku kategoriach.
4.Przesłanego programu konkursowego nie można zmieniać.
5.Czas wykonywania programu nie powinien być krótszy niż 12 minut i nie dłuższy niż 15 minut. Po przekroczeniu górnego limitu czasu występ chóru prezentacja może być przerwana.
6.O zmianach tonacji wykonywanych utworów należy poinformować jury pisemnie przed występem.
7.Prezentacje konkursowe będzie oceniać powołane przez organizatorów Jury, złożone z wybitnych specjalistów.
8.Według liczby uzyskanych punktów jury przyznaje:

      • złoty dyplom 90–100 punktów
      • srebrny dyplom 75–89,9 punktów
      • brązowy dyplom 60–74,9 punktów
      • dyplom uczestnictwa poniżej 60 punktów
      • oraz statuetki Mundus Cantat w poszczególnych kategoriach.

9. Decyzja jury jest ostateczna.
10. Jury zastrzega sobie prawo nie wybrania zwycięzcy w poszczególnych kategoriach, jeśli dojdzie do wniosku, że prezentacje uczestników w tych kategoriach nie osiągną odpowiednio wysokiego poziomu.
11. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przyznania dodatkowych nagród.
12. Jury ocenia chóry biorąc pod uwagę następujące kryteria: intonacja, prawidłowe odczytanie tekstu; muzycznego, dobór repertuaru i stopień trudności, interpretacja i artystyczne walory wykonania.
13. Chór może powtórnie wziąć udział w festiwalu pod warunkiem, że program zgłoszony do konkursu złożony jest z innych utworów niż wykonywany podczas poprzednich edycji.
14. Chór może nie brać udziału w części konkursowej festiwalu, decydując się na udział tylko w koncertach towarzyszących w czasie trwania konkursu.
15. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykorzystania audiowizualnych zapisów sporządzonych podczas festiwalu
16. Organizatorzy przewidują dodatkowe spotkania i występy chórów uczestniczących w Festiwalu – patrz program festiwalu.
Chóry uczestniczące w Festiwalu proszone są o przygotowanie stosownego programu: Ceremonia Otwarcia /2 utwory/, koncert towarzyszący /15 min/, Koncert Finałowy /o wystąpieniu decyduje Jury/- pobierz pdf (z repertuarem)

1. Termin nadsyłania zgłoszeń wraz z opłatą rejestracyjną upływa 31 października 2017.

2. Chór powinien przesłać:
• Kompletnie wypełnioną kartę zgłoszenia drogą elektroniczną
• repertuar konkursowy (imię i nazwisko kompozytora, lata życia kompozytora, długość trwania utworu) POBIERZ
• Nagranie chóru (nie starsze niż 3 lata,CD, mp3, link, pocztą elektroniczną)
• potwierdzenie wpłaty opłaty rejestracyjnej (pocztą elektroniczną),
• 5 kompletów partytur utworów konkursowych (pocztą, partytury nie są zwracane),
• krótką historię chóru (ca. 10 linii, przesłać pocztą elektroniczną),
• ostatnią fotografię chóru (rozdzielczość zdjęcia 300 dpi, przesłać pocztą elektroniczną).

3. Po otrzymaniu wszystkich dokumentów zgłoszenia chóru do udziału w festiwalu, każdy zaakceptowany zespół otrzyma oficjalnie potwierdzenie udziału drogą elektroniczną.

1. Część konkursowa festiwalu odbędzie się w dniach 15-17 grudnia 2017 roku.

2. Każdy z chórów pokrywa koszty przejazdu, zakwaterowania i opłaty za wyżywienie.

3. Zespoły zgłaszające swój udział w festiwalu wnoszą opłatę rejestracyjną:
w promocyjnej cenie tylko 400 zł. Za uczestnictwo w każdej kolejnej kategorii chór powinien zapłacić za każdą następną w kwocie 250 zł.

4. Opłata rejestracyjna w przypadku rezygnacji nie jest zwracana.

1. Każdy chór (włączając dyrygenta, osoby towarzyszące i kierowcy autobusów) powinien opłacić koszty zakwaterowania i wyżywienia. Chóry powinny zadecydować ile dni chcą spędzić w Gdańsku.

2. Proponujemy cztery klasy zakwaterowania:
• klasa I – dwu, trzy, cztero i wielo-osobowe pokoje w hostelach, domach wczasowych, sanatoriach lub hotelach – 70 – 140 PLN (dodatkowa opłata za pokoje 1-osobowe)
• klasa II – dwu, trzy, czteroosobowe pokoje w domach wczasowych, sanatoriach lub hotelach – 141 – 200 PLN (dodatkowa opłata za pokoje 1-osobowe)
• klasa III – dwu i trzyosobowe pokoje w dwugwiazdkowych hotelach – 201 – 250 PLN (dodatkowa opłata za pokoje 1-osobowe)
• klasa IV – jedno, dwuosobowe pokoje w trzy gwiazdkowych hotelach – powyżej 251 PLN (dodatkowa opłata za pokoje 1-osobowe).

3. Koszt obejmuje cenę za zakwaterowanie w odpowiedniej klasie, wyżywienie (śniadanie, obiadokolacja), uczestnictwo we wszystkich imprezach związanych z festiwalem, opiekuna podczas całego pobytu na festiwalu.

4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia uczestniczących chórów.

31 października 2017

Termin przyjęcia zgłoszenia oraz wszelkich opłat

Znajdź nas

ul. Kościuszki 61
81-703 Sopot
Poland

Zadzoń

+ 48 58 555 84 58
+48 609 692 707